USB mort, neuroni decedati

Am primit o memorie flash USB la o conferinta de presa. Nu e nimic special. S-a mai intamplat si se va mai intampla.

Doar ca am facut o greseala grava: nu m-am gandit ca firmele organizatoare de evenimente incearca sa isi mareasca profitul prin orice mijloace si atunci cand clientul cere sa se cumpere 20 de memorii USB se vor cumpara cele mai proaste si mai ieftine memorii ca sa ramana cu restul de bani. Pentru ca nu m-am gandit la asta – mi-am salvat pe flash-ul in cauza niste fisiere importante si niste documente la care lucram de multa vreme. Ei bine, cand memoria a crapat si pe ecanul calculatorului au inceput sa apara tot felul de mesaje de eroare, am avut tupeul sa ma mir. Dupa aia mi-am revenit.

Iar acum va invit sa invatati din greseala mea. Morala este: sa nu aveti niciodata incredere in memoriile pe care le primiti fara bani. Cand dati bani pe ele macar stiti in ce va bagati. Revenind: orice produs promotional din aceasta categorie este foarte probabil ce cea mai proasta calitate. Pot sa fie si exceptii. De aceea zic: nu aveti incredere – testati. Si dupa aia, daca nu trece testul, aruncati la cos.

Daca cumva pe memoria primita e scris numele unui producator de memorii cunoscut, cum esteKingston, atunci puteti sa mergeti inainte cu incredere. Daca nu trebuie sa puneti flashul la treaba inainte sa ii incredintati cine-stie-ce documente importante. Pentru 2GB e suficient daca puneti 2 filme de 700 MB intr-un folder pe calculator si apoi copiati folderul pe memoria flash. Apoi verificati daca puteti vedea filmele. Dupa asta le stergeti de pe memoria flash. Repetati acesti pasi de cel putin 10 ori si dupa aia sansele sa crape din prima sunt mai mici. Mai ales ca nu o as fie din prima ci din a 11-a.

Oricum: daca aveti lucruri importante nu folositi flashuri ieftine si nu le tineti doar intr-un singur loc.

Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la USB mort, neuroni decedati

  1. mumu zice:

    nu stiu daca e o regula chestia cu flashu de firma. Am patit-o cu un WD hdd. Ce-i drept, nu e flash.. dar damage-ul a fost groaznic, 500 GB. Shit.

Lasă un răspuns

