Stapanul inelelor

Posesorii de obiective Nikon care sunt peste clasa de mijolc stiu ca dupa o vreme (in unele cazuri neasteptat de scurta) inelele de cauciuc se dezlipesc si se largesc, astfel incat este aproape imposibil sa mai fie lipite la loc.

Eu am patit asta cu Nikon 17-55mm  f 2,8. Inelul de zoom s-a dezlipit si nu a mai stat la locul lui inca de acum cativa ani. Am tot incercat sa gasesc solutii pentru a-l pune la loc.

Una simpla, care este insa total contra indicata este lipirea cu super glue. Acesta intareste cauciucul si il face casant. Deci nu incercati cu super glue, ca e total necastigator.

Alta solutie este lipirea cu prenadez. Acesta se lipeste bine de cauciuc, dar nu prea face fata pe suprafara de metal a inelului de zoom. Iar daca inelul de cauciuc este deja largit – prenadezul nu mai ajuta la nimic.

Cea mai buna metoda – pe care o lauda cativa fotografi pe internet – este folosirea de scotch dublu adeziv. Introduce cativa microni grosime si deci mai reduce din surplusul inelului labartat si lipeste destul de bine ambele suprafete. Marele avantaj este insa ca procesul este complet reversibil si nu pune in pericol functionarea obiectivului.

Dupa lansarea noului magazin F64 – de unde am primit o bratara de silicon cu sigla magazinului – mi-am dat seama ca mai e o solutie: alt inel. Asa se face ca bratara, care era cam lata in comparatie cu inelul de cauciuc de la nikon, a fost taiata si montata pe obiectiv.

Ii lipsesc niste milimetri latime, dar are avantajul celor 2 noi puncte de grip, pentru ca bratara imita un inel de focalizare. Si a intrat perfect, sta singura strasa pe obiectiv, fara sa mai fie nevoie sa fie lipita si se poate da oricand jos.

Asa ca am un obiectiv tunat.

In cazul in care nu mai gasiti bratari de la F 64 puteti sa incercati sa folositi bratarile de silicon care se impart in scopuri promotionale pe la diverse evenimente. Sau daca vreti piesa originala, apelati la serviciul SERVICE de la skin.ro.

Acest articol a fost publicat în Foto și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Stapanul inelelor

  1. Cand am patit acelasi lucru cu inelul de zoom d ela un 24-70, l-am dus la service. In schimb am pastrat inelul de cauciuc vechi pe care l-am tras ca o manusa peste cel nou. Arata ca un armor si au trecut mai bine de doi ani de atunci. Dedesubt arata ca nou .. iar asta de deasupra chiar foarte bine de parac asa ar fi din constructie!

  2. mirceao zice:

    haha….bine gradiiii :)…nu zic vreo rautate aici desi imi sta pe limba :))))

Lasă un răspuns

