Gadgeturi de bicicleta

Am fost noaptea trecuta la o plimbare cu bicicleta in parcul Tineretului, din Bucuresti. De fapt am ajuns in parc mai mult din intamplare si am dat peste cativa amici care se dadusera pe dealurile din parc cu bicicletele din dotare.

Si fix atunci cand ne-am ridicat sa plecam s-a decis sa se mai faca o tura de noapte prin parc.

Asa ca am sa fac acum o scurta trecere in revista a gadgeturilor folosite in aceasta tura care a durat aproape o ora. In primul rand trebuie sa va anunt ca cea mai scumpa bicicleta era o Merida de carbon despre care am aflat ca are doar 9 kg si costa “mai mult de 2000 de euro”. Nu stiu exact cat face, dar face. Mai ales la urcare. Dan, posesorul “bicicletei carbonice” mai avea si un vitezometru care masura si ritmul cardiac. Asta cu ajutorul unui dispozitiv care se monta pe piept, cu un cordon elastic si care comunica cu vitezometrul prin Blue Tooth. O inventie folositoare daca te antrenezi temeinic pentru o cursa anume. Altfel nu ajuta la mare lucru.

Mai mult de jumatate din cei care au alergat pe dealurile din Tineretului (petru ca da, sunt dealuri, daca nu stiati) aveau casti de protectie, dar mai putin de jumatate aveau lanterne sau faruri pe biciclete. Numarul stopurilor de culoare rosie a fost ceva mai mare. Eu sunt de parere ca e mai important, cand mergi prin oras, sa ai o luminita cat de mica si ceva reflectorizant decat o casca de protectie. Nu spun o casca nu e importanta, dar eu prefer sa fiu vazut si ocolit de masini, decat sa fiu lovit si sa imi salveze  viata o casca. Asadar, sfatul meu este: daca purtati sau nu casca, neaparat echipati bicicleta cu lumini si orice fel de obiecte reflectorizante.

Dar ca sa revenim la tura din Tineretului: noaptea o lanterna prin desisurile offroad, fie ca sunt in Bucuresti sau in afara orasului, este necesara. Pentru ca am mers in grup am folosit lumina data de lanternele altora, dar in mod normal nu te poti baza pe asta. Eu am ales sa folosesc o lanterna frontala. Asta dintr-un motiv care tine de traficul urban: prefer sa pot sa directionez lumina catre o masina pe care o vad ca iese de pe o strada laterala, masina pe care o vad si al carei sofer vreau sa fiu sigur ca ma vede. Asa ca intorc spre el capul si ii bag lanterna in ochi. Nu este foarte frumos dar este foarte sanatos; asa ca va sfatuiesc sa folositi lanterne frontale pe biciclete. Intre avantaje enumar: are un punct mai inalt de montare (pe cap) si este mai usor vizibila de la distante mai mari; poate sa fie directionata foarte usor catre orice zona de interes; atnci cand este folosita pe offroad si cazi cu bicicleta… sunt sanse mai mari ca lanterna fontala sa scape teafara decat are o lanterna montata pe ghidon. Am aflat asta cand o amica a cazut si si-a rupt o lanterna foarte misto adusa din america, pe care o avea montata pe ghidon. Alte gadgeruri care au participat la tura si care au avut de suferit au fost 2 telefoane (fara huse, sau alte dispozitive de protectie) care au fost tinute in acelasi buzunar – si care s-au zgariat ingrozitor, in doar cateva ore de pedalat. Asa ca atunci cand plecati la plimbare cu bicicleta si vreti sa lasati tot acasa, tineti cont ca telefonul este „un rau necesar” si luati-l cu dumneavoastra. Nu se stie cand aveti nevoie de ajutor, de orice fel. Asa ca luati-l. Insa luati si husa. Nu cantareste atat de mult si ii poate prelungi viata. Un alt sfat, care va poate salva de la cheltuieli neasteptate, este sa il puneti intr-o punga pe care sa o legati bine la capat. Poate fi folosit si asa, direct din punga,  iar in caz de ploaie… o sa supravietuiasca. Pentru asta o sa imi multumiti mai tarziu, cu siguranta.

Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

