Adevarul despre iPhone 4G

Adevarul este ca am stat mult pana sa ma apuc sa scriu acest review. Nu e usor sa te iei la tranta cu gigantii. Si marketingul construit de Apple este gigantic. Nu am sa dau verdicte justitiare in cazul iPhone, ci doar am sa va povestesc ce experienta am avut eu cu el pana acum.

Prima bila alba a capatat-o pentru ca are si mp3 player. Nu este singurul, nu este primul, dar combinatia dintre un iPod si un telefon mi s-a parut castigatoare. Faptul ca poti sa asculti muzica la casti si nu te bate lumea pe umar in autobuz sa iti spuna ca iti suna telefonul de 3 minute si deja s-au enervat e un lucru bun. Despre calitatea sunetului produsa de un iPod nu mai discutam: e buna, ca sa nu zic cea mai buna, ca nici eu nu le-am incercat pe toate.

Un alt lucru folositor este piata de aplicatii. O idee atat de buna incat a fost copiata si de Android, care vine tare din urma. Faptul ca poti sa alegi doar din aplicatiile gratuite, care iti ofera o multime de programe folositoare cu care iti transformi telefonul in consola, platforma de comunicare pe retele sociale, album foto si multe altele este o cale de a face economii ca sa iti platesti creditul pe care l-ai facut ca sa iti iei telefonul. Deci o afacere sustenabila.

Un alt plus este ecranul pe care cei de la Apple il lauda in stanga si in dreapta: retina. Ei bine e o placere sa citesti pe el… web, carti, orice.  Iar navigarea cu ajutorul multi touch-ului este mai naturala decat la orice alt dispozitiv pe care l-am incercat. Mai mult, am trait clipe de extaz tehnic atunci cand am realizat o conexiune VOIP prin Yahoo Messenger dintr-un bucuresti inghetat, cand eram calare pe bicicleta cu cineva din Golful Persic.

Atunci am simtit ca am un gadget care ma ajuta sa castig timp. Faceam, cu succes, doua lucruri simultan, cara pana acum nu erau compatibile: mersul pe bicicleta si chat-ul pe mess.  Precizez ca m-am dat pe reteaua Orange si ca aici o sa pun un link catre un articol inca nescris de un prieten care o sa va povesteasca despre Vodafone care a blocat accesul prin portul 5060 prin care se face conexiunea VOIP. Pana acum se putea vorbi pe mess sau pe fring si de pe Vodafone. Acum au interzis acest lucru, chiar daca platesti un abonament de date cu care ar trebui sa poti sa faci si VOIP. La Orange, pana una alta asta se poate. Dar s-ar putea sa se schimbe si aici situatia.

A, sa nu uit sa zic de film. Multa lume ii dauda pozele lui 4G. Nu sunt rele, dar fata de film nu mi-au parut spectaculoase. Asta si poate pentru ca am aparate de fotografiat care ii dau clasa oricand. Stiu ca nu se compara, dar deh… Totusi, in materie de filmare s-a facut un lucru simplu si genial. Toate aparatele din telefoanele mobile incearca sa obtina conditii de iluminare ca ziua indiferent de cata lumina e in jur. Asa ca in lumina proasta sau noaptea, pozele ies “zgomotoase” si personajele miscate. Si la filmare imaginea lasa de dorit. Schimbarea care s-a produs in cazul lui iPhone 4G se pare ca a fost generata de ideea unui inginer care a zis: daca e noapte, e noapte… asta e.

Asa ca imaginile filmate noaptea sunt negre. Spus in felul asta nu suna deloc bine. Dar este. In cadrele exterioare pe care le-am tras cu el noaptea imaginea era minunata. Unde era un pic de lumina… aia se vedea: un pic de lumina. Iar asta facea ca filmul sa fie foarte natural. Inca o bila alba.

O alta combinatie care m-a facut sa ma simt ca in Minority Report a fost 3G+Safari+BBC podcasts+ QuickTime. Am intrat pe net, am deschis un podcast care s-a descarcat si a inceput sa cante in QuickTime, asa ca puteam sa imi ascult emisiunea preferata a postului de radio brintanic direct in metroul bucurestean. Chiar, stiti ca londonezii nu au acoperire GSM in metrou? De necrezut…

Un alt lucru care iti salveaza timp si te scoate din casa este faptul ca ai Facebook pe mobil. Si trebuie sa recunosc: este o aplicatie foarte buna pentru FB. Asadar nu mai pierzi vremea ca sa iti verifici mesajele si prietenii pe net acasa sau la birou. Poti sa faci asta oriunde ai cateva zeci de secunde libere: la semafor, la coafor, in autobuz sau la coada la Carturesti.

Variantele anterioare de iPhone aveau mari probleme de autonomie. In cazul lui 4G pot sa spun ca oricat l-am folosit intr-o zi normala, mai aveam ceva curent in baterie  cand ajungeam cu el acasa. Ceea ce e multumitor.

Pana acum au fost numai bile albe. Acum trebuie sa vorbesc de problema cu receptia semalului de la 4G. Stiam inca de la lansare ca daca e tinut in mod normal in mana semnalul scade simtitor. Dar nu m-am asteptat sa fie atat de dramatic. Pe 3G nu face transfer de date deloc daca nu il tii cum trebuie in mana si nu este chiar sub o antena. Si carcasa de sticla este atat de alunecoasa incat atunci cand te chinui sa prinzi semnalul ai mari sanse sa pierzi telefonul. Nu am “reusit” sa il scap din mana, dar am fost foarte aproape, de 2 ori. Si faptul ca are probleme cu receptia semnalului nu mi s-a parut totusi un pacat impardonabil pana cand… intr-o seara stateam intr-un restaurant cu telefonul pe masa si asteptam sa primesc un telefon. Telefon pe care l-am pierdut din cauza acestor probleme cu semnalul. Si pretul a fost mare, credeti-ma.

Asa ca, in concluzie, adevarul este ca iPhone 4G este un gadget minunat, dar nu as pleca din casa doar cu el, fara un Nokia in buzunar.

Acest articol a fost publicat în Telefoane mobile. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Adevarul despre iPhone 4G

  1. Dana zice:

    Pentru remedierea problemelor cu semnalul, exista carcasele Bumper, pe care am inteles ca le are si Orange la vanzare. Nu stiu insa cat de eficiente sunt. http://www.zaone.ro/2010/06/24/problemele-cu-semnalul-iphone-4-au-o-rezolvare/

  2. mihai parlea zice:

    Cand Am prestat Londra acu 2 luni, aia cu acoperirea lipsa la metrou mi s-a parut umor englezesc 😉

  3. Pingback: Tweets that mention Adevarul despre iPhone 4G | Gradinariu's Gadget Blog -- Topsy.com

Lasă un răspuns

