iPod touch 4G

Saptamana asta, cu schimbarea orei, cu racirea vremii, toate diminetile mi-au fost cam nesuferite. In plus, in fiecare dimineata, in dus, imi aminteam de gradinita. Si la gradinita nu mi-a placut.

Prima data cand am simtit mirosul putregait-de-toamna-amestecat-cu-ceata-rece a fost atunci cand mama ma taraia in urma ei pe drum spre gradinita.

Si saptamana asta, inainte sa dau cu nasul de frigul de afara, sub dus fiind, in fiecare zi… imi aminteam invariabil de sentimentul pe care l-am avut cand eram tarat, ca un catel, in semi intunericul umed al unei dimineti de toamna, spre gradinita.

Deja a 3-a zi… am inceput sa ma gandesc serios la asta. Cum in panoplia mea de prieteni am si un doctor ratat, stiam ca anamneza poate sa iti aduca raspunsul unei asemenea probleme. Si asa pana la urma am descoperit.

De la inceputul saptamanii am un nou sampon. Un Elseve. Nimic iesit din comun. In afara mirosului. Mirosul ala nu l-am mai intalnit de 30 de ani. Pentru ca miroase la fel ca “sapunul bun” pe care mama il tinea in sifonier intre haine. Pe care l-a inceput cu o ocazie speciala: cand a mers ala micu prima data la gradinita. Si uite asa, un sampon bun poate sa iti strice ziua de la prima ora.

V-am povestit asta, pentru ca de fapt vreau sa va vorbesc de remediu: de dres, m-am dres cu muzica.

Pana la birou, prin aceeasi ceata rece si neprietenoasa, am mers cu celebrele casti albe de la iPod infipte in urechi, schimband piesa dupa piesa – in functie de ce simteam ca am nevoie. Touch-ul 4G a fost perfect in situatia asta. Am mai avut playere, dar toate au fost relativ mici. Iar in cei 32 GB muzica mea encodata la 128kbps a intrat aproape toata. Si asta, iata, a facut diferenta.

Dar sa trecem la subiectul zilei: iPod Touch 4G.

Cam toate avantajele – fata de concurenta si noutatile fata de generatia veche de iPod – sunt generate de noua interfata iOS, pe care o imparte cu iPhone 4G. Si in privinta constructiei se poate vedea asta: este mult mai subtire, taios de subtire. Cu spatele de nichel care aluneca foarte usor, e destul de usor de scapat din mana daca esti neatent. Dosul asta stralucitor este singurul lucru care ma enerveaza la felul in care e facut: desi l-am tinut in husa, cu grija extrema, dupa 2 saptamani de folosire e zgariat pe spate de parca am batut cuie cu el. Ca sa nu se intample asta, trebuie bagat intr-o husa de silicon de indata ce e scos din cutie. Dar in cazul asta nu mai conteaza ca e atat de subtire. Butoanele, fata de modelul anterior, sunt mai greu de nimerit, pentru ca nu se vad din fata, asa ca trebuie gasite pe pipaite.

Display-ul a fost dramatic imbunatatit: de la 380 x 320 la 960 x 640 pixels. In conditiile in care poti sa faci zoom foarte usor, poti sa faci o pagina de net mica pana la nivelul in care abia mai vezi textul. Si chiar si atunci, daca te dai aproape, poti sa il citesti.  Pe spate are camera foto principala care poate sa filmeze HD, dar nu e cine stie ce. E focus free. Ceva ce producatorii au simtit nevoia sa bifeze, dar atat. Langa camera este microfonul, un accesoriu atat de necesar. Imi amintesc de microfoanele third party in forma de pin cu care vechiul touch putea fi folosit pentru skype. Acum se pot face conexiuni video prin wifi gratuite.  Funtia FaceTime, pentru cei care au WIFI acasa si la birou, il transforma instant in cel mai ieftin iPhone 4. Atat doar, ca momentan numarul de “abonati” e destul de restrans.

In partea de jos, pe muchie sunt intrarile pentru conectorul clasic de iPod, pentru casti si difuzorul. Desi la prima vedere mi-a parut de nefolosit, in anumite situatii s-a dovedit foarte util. Interfata este foaste sesibila si raspunde instant la atingeri, nu ca HTC Wildfire care deruleaza de parca acum a fost trezit din somn. Performantele sunt date de procesorul A4 – cu care este echipat si iPhone – si de cea mai noua varianta a sistemului de operare: iOS4.1.

De aici vin si capabilitatile de client de email sau de webrowser, functiile de calendar si contacte. Si sa nu uitam de jocuri. Este o consola portabila de jocuri care trebuie luata in seama. Cu aplicatiile din AppStore in spate, iPod Touch 4G poate sa te tina ocupat multa vreme. Chiar mai multa decat ti-ai dori. Iar cu promisiunile pe care le face Games Center  tare ma tem ca o sa devina un nou motiv de dependenta. O sa ajungi sa te joci online cu prietenii si sa vorbesti cu ei pe FaceTime.

Clipurile de pe YouTube se vad senzational. In privinta filmelor insa apare problema suportului redus pentru formate. Asa ca daca vreti sa vedeti filme avi pe el, o sa aveti mult de convertit.

Ca player de muzica, nu mai are rost sa zic: sunetul este etalon. Dar din pacate trebuie sa luati de urgenta o pereche de casti bune, pentru ca in cutie atunci cand il luati gasiti castile clasice de iPod, care nu sunt mare branza.  Dar asta se intampla cam la toti producatorii.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la iPod touch 4G

  1. Pingback: Tweets that mention iPod touch 4G | Gradinariu's Gadget Blog -- Topsy.com

  2. Eugen zice:

    Salut, l-am cumparat acum doua zile , inca il mai butonez,,,,,este super
    Dar am o problema mare,,,,,, nu pot sa-mi fac cont la itunes sa downloadez aplicatii.
    I-mi cere cont bancar, si momentan nu am. Ai vreo idee cum pot sa-mi fac cont fara card ?

  3. Eugen zice:

    gata,,,am reusit !

  4. Laura zice:

    Il am si eu pe domnul iPod…care a avut niste probleme cu aplicatiile care se inchideau din senin. In rest…ma gandesc sa l vad si sa mi iau un iPhone:)

Lasă un răspuns

