Sa ai lumea… la purtator!

Solutiile de stocare a datelor au evoluat foarte rapid in ultima vreme. Au trecut doar cativa ani de cand am primit de ziua mea cel mai frumos cadou din lume: un hard disc extern de 80 de giga. O capacitate SF pe vremea aceeia. Acum sunt pe piata flash-uri de 256 de giga si hard-uri de peste 500 de giga. De aceea este usor sa cari cu tine tot ce ai .

Si e foarte tare cand esti la un “ceai dansant” iar cineva isi aduce aminte de pozele “alea facute cu aparatul ala amarat, acum cativa ani, la munte”, pentru ca acum poti spune “o secunda”… scoti hardul si pui pe video proiector pozele cu pricina, pentru ca nu intamplator… le ai la tine. Cand mi-a venit hardul extern de la Verbatim, cel cu afisaj, am crezut ca mi-am rezolvat toate probelemele de stocare si transport. Are 500 de giga. Dar nu a fost asa cum credeam.

Inainte vreme, cand voiam sa vad un film, imprumutam un DVD de la cunoscuti. Acum mi s-a spus “am niste filme, vino cu hardul”. Si am venit. Ei bine, am plecat cu el plin, insa nu am luat decat o mana de filme. Unul dintre ele are nici mai mult, nici mai putin decat 18,6 giga. Pai asta inseamna peste 30 de filme facute avi sa intre pe un CD.

Asta inseamna ca 500 de giga iti trebuie in mod normal, sa te misti de colo-colo.

La mine s-a mai adunat si niste muzica, mai multe poze, vreo 2-3 filme si deja nu mai am asa mult spatiu de manevra pe el.

Problema cu mediile de stocare unde toate stau la gramada este ca atunci cand cauti ceva si nu esti la tine acasa, se intampla ca o pereche de ochi straini sa cada peste cine stie ce informatii confidentiale sau poze personale care nu trebuie sa fie vazute de oricine. Si de aici apar complicatiile. Asa ca e bine ca atunci cand aveti tot pe un singur hard sa fie ordine si disciplina, in asa fel incat sa bajbaiti prin foldere fara rost cand nu e cazul.

Si oricum luati in calcul o varianta de  back-up pentru orice informatie tineti la purtator. Atunci cand am pierdut aproape 500 de giga de poze facute in ultimii 14 ani, mi-as fi dorit sa fi primit sfatul asta la timp.

Dreptate si fratie!

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

